My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

6 november, 18:52

Publicerad 2007-11-06 18:58:40 i Allmänt,

Jag kom precis hem från pianot. Hua, säger jag bara. Jag orkar inte med den där tanten till lärare. Har ju en ny för den andra är pappaledig. Och han var verkligen en häxa. Men hon jag har nu får mig att sakna honom. Fy fan. Jag orkar inte.

Jag har fått en ny skissbok idag också. Den heter Mille. Likadan som Pelle, fast svart. Egentligen skulle jag få en rosa, med spiral. Men då kan man ju inte göra bilder över hela uppslag eftersom spiralen hamnar i mitten. Och så hittade jag Mille, vilken var den sista boken utan spiral på hela skolan. Känns underbart. Det enda jag hittils har ritat i honom är en fågel, min fågel, på förstasidan.

Skolan sätter nu igång igen. Vi har redan fått en hel uppsättning med läxor och arbeten och börcker att läsa. Det känns mindre underbart. Men jaja. Tur att jag har Mille. Och Pelle då såklart. (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela