My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Tisdag

Publicerad 2008-12-09 21:00:31 i Allmänt,

Idag var det hur mysigt som helst på projektet. Vi spånade iväg massor och kom på hur mycket bra idéer som helst! Så i morgon jobbar vi fram en röd tråd och ett schema över vem som ska göra vad och så. :) Och eftersom vi jobbade så hårt under förmiddagen och de som går kör skulle ha rep efter lunch, spenderade vi eftermiddagen med att mysa till det i vårat "hemklassrum" och rigga upp en Nintendo Wii till projektorn som sitter i taket. Sedan var det bara att kreppa kontrollen och köra några rondor golf och baseball. :D (förutom Linn då, som somnade ^^)

Projektet den här terminen är alltså med Estetiska orienteringen. Igår fick vi de dokumentärfilmen Mio, som handlar om en killes liv under tre år, som kom till SVerige när han var 8 år. Jättebra film verkligen. Efter filmen fick vi skapa en frågeställning, som vi sedan ska utgå ifrån och göra en föreställning av. Igår kändes det här ganska jobbigt, men efter idag tror jag det kommer bli hur bra som helst. :)

Ralle som spelar golf :D
(Sjukt dåligt bild med mobilkameran, jag vet. Men jag var tvungen att fota det. :D)


Och jag har visst lovat att baka chokladbollar till morgondagens fika. Bäst att jag sätter igång i tid. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela