My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Fredag

Publicerad 2008-12-19 11:31:34 i Allmänt,

Igår bakade jag, mamma och Walle julgodis. Hur mysigt som helst! Jag pysslade en del också och så tittade Walle och jag på Bamse i trollskogen. Dessutom lyssnade vi på Cornelis Vreeswijk. ^^

Nu när jag vaknade för någon timme sedan var det helt tyst i huset. Underbart. Jag tog en lång dusch och ringde sedan Tetta, som behövde hjälp med iTunes och överföring av musik till iPoden. Walle hade lämnat ett glas nypressad juice till mig och jag genast sörplade i mig. Mums! :) Jag lallade runt en stund i morgonrocken och undrade vad jag skulle klä på mig. Utan framgång.

Och sedan plötsligt, när jag sitter som bäst och funderar på vad jag vill äta till lunch, stormar Walle och David in genom dörren. Suck. Och så var den morgonen förstörd.

Det blev ett hektiskt matlagande. David var, som vanligt, alldeles för speedad. Makaronerna blev överkokade, min korv sprack nästan och baconen blev bränd. Herregud.

Idag slutar jag skolan. Känns lite konstigt. Bussen går om 25 minuter.

Halleluja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela