My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Söndag

Publicerad 2008-12-21 18:55:53 i Allmänt,

På vägen hem från Jesper stannade jag i Forum för att inhandla de allra sista julklapparna. Egentligen skulle jag sprungit runt inne i stan och letat efter ett par böcker, men det slapp jag eftersom pappa istället hade köpt sovsäckar. Haha.

Väl framme vid Forum inser jag att de har tagit bort de gamla blinkande skytarna med "Forum Nacka" som förut satt på höghuset. Jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag trodde inte att de skulle ta bort de där legentariska skyltarna bara för att hela Forum blir ombyggt.

Trots det blev jag ganska snabbt glad igen när jag hittade Didos nya cd inne på Media Markt. Perfekt julklapp till pappa! Dessutom köpte jag ett par svarta foppatofflor till honom. Inne på Media Markt spelades julmusik för fulla muggar. Egentligen tyckte jag inte om det, men jag blev så glad när människorna runt omkring mig gick och nynnade med för sig själva. Tänk att julen verkligen glädjer folk så mycket!

Nu har jag suttit och slagit in alltihopa i brunt papper med snöre och rött lack. Tyvärr brände jag mig på lacket. Men vafan, det var det värt. Jag måste säga att jag sprang runt ganka länge och letade efter brunt inslagningspapper idag. Tillslut kom jag till The Old Picture Company, där en snäll kille skänkte mig en rejäl rulle av deras papper. Jetesnelt. :)

I morgonkväll bär det av mot Finland och Kirppu. Det ska bli hur underbart som helst! Så resten av kvällen går nog bara till packning och städning. I mogon har jag dessutom lovat mamma att jobba hela dagen innan vi åker till båten. Det lär bli tråkigt, men jag får ju pengar. Så det är värt det. :)






Walle: Jag vet vad du har i julklapp till mig.
Jag: Jaha... vadå?
Walle: The Killers nya cd!
Jag: Ja.. okejdå..
Walle: Yes!

Han log något enormt.

Kommentarer

Postat av: Huvan

Publicerad 2008-12-21 20:58:39

Vi två måste nog vara bäst i hela världen på att slå in paket. Traditonsenligt is the shit!



(som paus från packandet och städandet borde du ladda upp junibacken-bilder på fejjan OCH kolla på Populärmusik från vittula på 5:an klockna 21!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela