My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Knöglat papper

Publicerad 2008-05-05 21:44:39 i Allmänt,

Jag har så sjukt svårt att koncentrera mig. Jag kan ibland bara bli sittandes, och stirra rakt ut i luften, utan en enda tanke i hjärnan. Den blir liksom helt tom, som ett blankt papper.

Sedan, i nästa sekund, är det någon som kladdar massa saker på pappret. Fyller varenda kvadratcentimeter av det med påståenden, frågor, gåtor och fakta. Tillslut är blir det så mycket saker på pappret att det inte går att läsa vad som står längre. Och då knöglar jag ihop det och kastar iväg det. Så jag slipper se det. Men under det pappret finns alltid ett nytt papper. Lika vitt som det föregående var. Och det dröjer inte länge förrän även det börjar fyllas med samma påståenden, frågor, gåtor och fakta. Samma visa, om och om igen.

Kommentarer

Postat av: Li

Publicerad 2008-05-06 20:04:25

Sådär känner jag också! =S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela