My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Snö

Publicerad 2008-11-26 10:00:34 i Allmänt,

Det snöar ute igen. Ganska små flingor som virvlar runt i vinden. Enligt SMHI skulle snön smälta idag, men det verkar inte så. Jag vill verkligen inte att den ska smälta, inte bara för att det blir så grått och tråkigt utan för att det kommer blir sådan total äckelslask. Nu har vi verkligen drivor med snö på tomten och trotoarerna är helt översvämmade med snö. Tänk när allt det smälter, tänk hur äckligt och blått och grått det kommer blir. Uäk.

När jag vaknade i morse var det mörkt. Såklart. Som alltid nuförtiden, kände jag efter om jag var sjuk, om som alltid, var jag inte det. Jag bara väntar på att jag ska få en massa feber så jag kan vara hemma och ligga i sängen av en anledning. Det känns ju inte speciellt bra att bara vara hemma, av egentligen ingen anledning.

Var och kollade på dans igår, med tjejerna i min dansgrupp. Det var vår lärare, Therese, och hennes crew som dansade. Och hon är verkligen helt fantasktisk. Hon har så hårda, starka rörelser, som samtidigt är så vackra och graciösa. Det är inte många som kan dansa så. Dessutom blir det dans idag igen, fast balett, på Operan.

Jag vill att det ska bli varmt. Så alltidng inte blir så jävligt och ensamt och tyst.


Bild från skissboken Palle. Låt: Death Cab For Cutie - A Lack Of Color

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela