My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dagens

Publicerad 2008-10-21 16:31:44 i Allmänt,

Jag: Jag kanske går på poängjakten i alla fall...
HuvaN: Nej!!
Jag: Jo. Men tänk om det faktikst blir jättekul?
HuvaN: Nej, vi ska gå och FIKA!
Jag: Ja.. i och för sig tänkte jag köpa ett par nya skor...
HuvaN: Ja, precis!!
Jag: Men ändå...
HuvaN: Men My. Om 20 år, vad tror du att du kommer komma ihåg mest? De nya skorna eller den där jävla poängjakten?!
Jag: Dom nya skorna... ?
HuvaN: JUSTE!! För dom kanske du har kvar!

Jag köpte visserligen aldrig några skor, trots att det fanns hur många som helst. Jag köpte istället ett par vantar och ett par benvärmare till baletten.

Och ja HuvaN. Jag tror jag kommer minnas den här dagen. Dagen då du skulle dricka massa kaffe i en klunk och satte allt i fel strupe. Plötsligt kom en fontän av kaffe ut över bordet och jag trodde du kräktes. (Jag behöver ju inte ta alla detaljer ;D) Oj herregud, vad vi skrattade! Det där gjorde mitt år ska du veta! xD

Skorna fanns det ju hur många snygga par som helst av. Men varför köpa ett par skor som jag ändå inte behöver?Jag hittade ett par stövlar, som HuvaN inte tyckte om, som jag hade spanat in innan. Sjukt snygga. Men när skulle jag använda dom? Bättre att spara pengarna till något bättre.

Gick dessutom förbi frisören inne på SOUK och frågade vad det skule kosta och färga mitt hår. Men han sa samma jävla pris som tjejen på Rufs och Kalufs, dvs 890 kr och uppåt. Vafan är det för stil? Jag funderar nästan på att köpa den rödbruna färgen där man får slingor med, så kör jag på den... Fast jag vill ju ha rosa och brunt.

Jaja. Det löser sig.

Nästa vecka är det lov. Och på fredag fyller min blogg ett år. Om en och en halv vecka fyller jag 17 år. Och snart har jag trettioårskris.

Så är det!

---

Och så förstås:

Jag: ....amen inte som VI! 
HuvaN: Alltså grejen är ju den att vi tycker att vi är så jävla coola! 
Jag: Jag vet! Men det är vi ju! 
HuvaN: Jag veeet!!

Hahah, bäst alltså xD

Kommentarer

Postat av: Huvan

Publicerad 2008-10-21 17:58:41

och veckan innan du fyller trettiosju kan du tänka 20 år tillbaka på vår fikapaus Espresso House, Stureplan. Haha.



(Du måste ju erkänna att jag är ju ganska så cool, bjuder halva fiket på deras livs upplevelse..) xD

Postat av: HuvaNNNN

Publicerad 2008-10-21 17:59:43

Du glömde:



- ....amen inte som VI!

- Alltså grejen är den att vi tycker att vi är jävla coola!

- Jag vet! Men det är vi ju!

- jag veeet!!

Postat av: Jolny

Publicerad 2008-10-21 19:48:14

Nej nej nej NEJ NEEEJ! Absolut inte rosa. Fy, My! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela