My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Fraktalt äpple

Publicerad 2008-10-18 17:46:25 i Allmänt,

Idag blir det Strömstugan och skogen. Äntligen. Vi åker väl om en halvtimme eller så, med Esa. Han kom hit och vi satt en stund och skar äpplen för att torka. Jag skar de helt vanligt med hål i mitten så det skulle gå att hänga upp. Esa däremot, han började göra fem och åttakantiga äppelbitar. Och plötsligt såg hans äppelbit ut som en toalettstol! Så han byggde en liten toalett av äppelskivorna, haha. Och sedan började han snacka om fraktala äppelbitar. Dvs, man skär ett hack i ett hörn. Och då bildas två nya hörn. Då skär man hack i de hörnen också, så det bildas nya hörn.. osv osv. Jag gjorde en sån äppelbit. Men det är ju waist of fruktkött, så jag fortsatte på det gamla vanliga viset.

  

Innan vi började med äpplena fikade vi lite och jag visade Esa mina fulmonster, Morgan-Gunnar och Bo Persson. Han tyckte dom var mycket fina och började genoast leka med dem. Och missförstå mig inte Esa är inget barn, han är en gammal vän till familjen. Otroligt barnslig är han, och verkligen skitkul :D

---

Men nu har jag bråttom. Jag har inte packat än. Och vi åker om... tjugo minuter. Till detta vackra paradis! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela