My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Livet är underbart.

Publicerad 2008-10-15 20:30:38 i Allmänt,

Jag tror jag aldrig har haft en sån här bra dag på länge. Låt mig ta hela historien från början till slut: Jag vaknar, trött som fan, av låten "Wukiwuki" från StepMania. Inte kanske det charmigaste. Men jag går upp och äter välling till frukost, vilket är bland det godaste man kan äta till frukost. Man bli så varm och gosig i magen. Sedan åker jag buss med Jessice till skolan. Alltid lika trevligt. :) På engelskan är det Poem Recitation, vilket är att man ska citera en dikt som man lärt sig utantill. Det gick galant! Dessutom lämnade jag in min supersnygga Poem Collection som jag gjorde igår kväll helt utan stress.

Efter engelskan var det håltimme. Då satt jag i bildsalen och ritade en arg manga, som jag scannade in och färglade i photoshop. Kanske inte det mest givande, men någontin måste man ju fördriva tiden med. På svenskan skulle vi diskutera boken vi läst. Eller rättare sagt, som alla andra läst, men inte jag. Höhö. Det gick super i alla fall och vi slapp Rebeccas jobbigt gruppindelning efter nummer. Dessutom fick vi rita en scen ur boken. Vår blev FINAST.. naat. :>

På lunchen fick jag massage av Jonatan. Wünderbar. Sedan plötsligt fick jag ett par kalla händer i min nacke och vände mig om för att ge Ruffsi en arg blick. Men det var inte Ruffsi, utan Mantel, som stod där. Mantel av alla människor! Jag fick aldrig reda på varför hanvar där, men det var ju trevligt i alla fall. På digitaliska bilden skulle vi börja med mood boarden till nästa uppgift, nämligen affishen till Kultukaféet. Men jag fick en superbra ide till affishen så jag hoppade mood boarden och gick direkt till själva uppgiften. Och det gick aldeles utmärkt bra. Hur snyggt som helst blev det! Jag lägger upp en bild när jag är klar.

På kultur- och idéhistorian hade vi, som vanligt, kul. Mats är verkligen bäst! Han gör ämnet, som annars skulle vara så otroligt tråkigt, till nästan det bästa av alla. Han är otrolig, den där filuren. ^^ Dessutom satt jag och Ruffsi där diabildprojektorn står så vi fick trycka på knappen när Mats knäppte med fingrarna!

På vägen hem köpte jag fem donuts. Smask.

Pianolektionen gick superbra oc efteråt gick jag till Forum för att köpa vantar och en deo. Det var 10% rabatt på H&M så det var ju klart att jag handlade där. Dessutom var det rea på BikBok så där köpte jag en zebrarandig (!) schal för 29 svenska riksdaler. Vilket fynd!

Väl hemma hade jag fått brev från Tre, vilket betydde att jag kunde låsa upp min mobil. Äntligen! Sedan rotade jag lite i en gammal påse här i köket och gissa vad jag hittar. Min kamera! Min kamera! Gud så lycklig jag blev! Jag sprang direkt och riggade upp ett vitt papper och tog lite bilder på allt möjligt, inte mist mina mobiler; 3310an och Sony Ericssonen. Till middag blev det hemlagad pizza. Och vet ni vad? Jag blev sådär perfekt mätt. Helt underbart.

Och! Jag har inga läskor! Så nu blir det mot Family Guy och vidare! :D



Mamma sa dessutom en bra sak alldeles nyss.
-  Det är aldrig för sent att ge upp.
Jag frågade vad hon menade och hon förklarade.
-  Eftersom man kan ge upp när som helst, är det aldrig för sent. Så då kan man liak gärna fortsätta ett tag till.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2008-10-15 22:00:42

Bra att du är happy, såna där dagar rocks :D



puss på dig sötnos <3

Postat av: Huvan

Publicerad 2008-10-15 22:29:06

Nämen, har du inga läskor idag? ;D

Postat av: Jalmy!! :D

Publicerad 2008-10-15 22:38:59

"Jag tror jag aldrig har haft en sån här bra dag på länge." <--- Haha bästa meningen på länge :D

Förlåt, jag är språkestet. Jag lider med dig, fast omvänt. Just det, GLÄDS med dig. Hehe. Kul att någon har en perfekt dag i höstrusket :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela