My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Regnigt hår.

Publicerad 2008-10-02 13:25:15 i Allmänt,

Muffinsarna gjorde succé på mentorstiden! Vi gjorde små fina mönster på alla. En var rutig, en var prckig, en hade en bajskorv, en hade ett hjärta... osv. Och Hannas hade en enhörning, för hon vill ha en sån på sin. :)

Nu borde jag egentligen skirva på min sonett (vi håller på med dikter på engelskan) för den ska lämnas in i  morgon. Men jag måste bara berätta om gårdagens händelse på bussen! Mwahaa xD

Jag kom alltså till slussen och ställde mig vid busshållsplatsen för att vänta på bussen. Så ett par meter bort ser jag en tjej stirra på mig, och verkligen inspektera mig. Det känns lite obekvämt men jag tänker inte mer på det. Och så när jag går förbi henne på bussen tittar hon på mig likadant igen, och följer mig med blicken. Okej? är min enda tanke. Och otroligt nog, går vi av vid samma busshållsplats - Lillängen (är alltså påväg till pianolektionen). Vid övergångsstället, väntandes på grön gubbe, möts våra blickar och jag ser fortarande samma blick i hennes ögon. Något slags sug. Så verkar hon brytas ur sin trans och tittar ursäktande på mig och säger:
-  Alltså förlåt, men du har så himla fint hår! Jag var bara tvungen att kolla på det!
Där står jag alltså i duggregnet, med håret ganska fuktigt och stripigt efter hela dagens ösregn, och får en helt ärlig komplimang om mitt hår! Om jag skulle se mig själv i spelgeln skulle det enda jag såg vara en sliten liten My med fuktigt stripigt hår. Inte speciellt snyggt eller charmigt alltså.

Ikväll kommer Kiss&BajsSarah och sover över. Det ska blir trevligt! :D <3 Det var så länge sedan sist. Så vi ska jobba på den jävla satiren som vi båda ska skriva och jag måste ju som sagt göra min dikt. Eftersom det uppenbarligen inte får så bra nu. (: Förhoppningsvis kan vi spela lite Börnie också om vi får tid. ^^ (motorcykelspel på ps xD.. vi spelade det jättemkt i sjuan :P)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela