My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

SL-minuter?

Publicerad 2008-10-18 17:29:29 i Allmänt,

Igår var cp. Eller snarare i morse. JAg skulle ta mig hem från Ruffsi och tog bussen som gick klockan tre. Kallt som fan var det, och mörkt. När jag hamnade i Mörby Centrum fick jag vänta i hela 28 minuter på tunnelbanan. Men det var i och för sig förståeligt eftersom det faktiskt var mitt i natten. Jag träffade ett gäng killar som jag gick till tunnelbanan med och en Jacob som jag satt och snackade med lite också.

Men när vi kommer till Stadion fortsätter inte tåget utan står kvar. Minuterna går och det går unefär en halvtimme och vi står fortfarande i Stadion. Mamma ringer och undrar var jag är och jag säger helt enkelt som det är. Anledningen till att vi står still är tydligen att det är någon som är nere och går på spåren i tunnelbanan. Efter ytterligare femton minuter bestämmer vi oss för att gå och ta nattbussen till T-centralen istället.

Men en kille, William, har inte längre giltig biljett så busschauffören vägrar låta honom åka med. Jag försöker snällt förklara för honom att tunnelbanan har stannat och att vi måste komma hem. Men han vägrar och fortsätter tjafsa i ungefär tjugo minuter. När vi väl börjar åka frågade vi William vad han gjorde. Han svarade kort:
-  Jag visade ballen.
Asgarv. Ofta busschauffören låter honom åka för att visa ballen men inte om han ber snällt!

Framme vid T-centralen smsar Jacob, och tunnelbanan står fortfarande still. Dessutom är det massor med polis och ordningsvakter där. Jag går och frågar en kvinnlig polis om det jag hört med snubben nere i gångarna och hon svarar att det var en man som hade lagt sig på spåret någonstans mellan Medborgarplatsen och Gamla Stan. Helt sinnes.

Tillslut kommer jag i alla fall hem. Dock genomfrusen och verkligen inte vid mitt sinnes fulla bruk, av diverse olika anledningar. När jag kliver innanför dörren är klockan prick sex på morgonen och mamma ger mig en stor kram.Hon har redan gått upp och börjat jobba. Hon vaknar alltid runt fem sex tiden på morgonen.

Hela proceduren att ta sig hem från Ruffsi tog alltså totalt tre timmar. Det brukar ta drygt en timme.

Jag ska maila SL och kräva ersättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela