My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Strömstugan

Publicerad 2008-10-20 17:36:49 i Allmänt,

Mycket slit och.. måleri.

I helgen har jag:
- varit på Fredells och köpt magnetfärg
- packat på en kvart
- torkat äpplen
- varit förbannad på SL
- nästan läst ut min engelskabok
- grundmålat ett fönster
- tätat en springa i gamla huset på Strömstugan
- kollat på Into the Wild
- njutit av solen
- sovit
- gjort min matteläxa (nästan i alla fall)
- skrattat
- ätit hemrökt älghjärta som pulserade i torsdags
- badat balja ^^

Strömstugan var lika vackert som vanligt. Dessutom har pappa satt upp halva inneväggarna så nu syns rummen! Så längst bort blir mitt rum, sedan kommer en liten toa/dusch, sedan Walles rum, och sist mamma och pappas rum. På bilden är mitt rum längst bort. Det var det fönstret jag målade. :)

            <-- Pappa hade ställt en stol där det är meningen att toan ska stå. Så man kan sitta och känna efter så det känns bra xD Självklart var jag tungen att prova detta, dock tänker jag inte lägga upp bilden :P

Vi åt som sagt älghjärta till middag, som pappa hade rökt helt. Han sköt den i torsdags, och lite tidigare ytterligare en ko. Så nu har vi fortfarande ett hjärta till och två tungor. Mums! :D

Nu ska jag snart hoppsa iväg till mina danslektioner så jag hinner inte skriva mer.
Hoppas ni har det bra! :)

Kommentarer

Postat av: Jolny

Publicerad 2008-10-20 22:26:40

Ser fint ut. Äter ni älgens övriga muskler också, som oss civiliserade människor, eller håller ni er till tunga och hjärta? ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela