My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Välling till frukost

Publicerad 2008-10-22 07:17:14 i Allmänt,

Jag hade så jävla svårt att komma upp i morse. Visserligen har jag ju det varenda dag, men idag var det katastrof! Och man ser ju inte direkt fram emot att gå in på toan och mötas av ett hemskt ansikte+hår i spegeln.

Vi hade tydligen en svenskaläxa tills idag från i måndags. Nämligen att hitta femton författare från romantiken, lära sig vad de heter, när de föddes, var de bodde och ett av deras verk. Och detta skulle vi alltså ha lärt oss tills idag, när E-klassen fick en hel vecka på sig. Jag och HuvaN diskuterade igår vad för slags trauma Rebecca (läraren alltså) gick i genom när hon var liten, för att hon skulle kunnat bli såhär.

Problemet är att jag var ju inte här i måndags, och jag kommer få göra tested idag i alla fall. För sådan är hon. Frågan är om jag ska göra det och få IG eller om jag bara ska lämna in ett tomt papper? Eller inte göra det alls. Jag tänker då fan inte göra det senare i alla fall. Varför ska man lära sig om femton författare när man ändå glömmer bort allt?

Det värsta var att när jag uttryckte min ilska över detta och berätta läxan för mamma tyckte inte hon att det var något konstigt. Hon tyckte det var en helt normal läxa som var genomförbar över två dagar...

Vah?!

Kommentarer

Postat av: Anonym :o

Publicerad 2008-10-22 14:24:34

Ja men vadå, genomförbart är det helt klart. Men med ditt pressade schema kan jag förstå om det blir svårt att hinna med ;)

DÄREMOT har du rätt i att det är onödigt. Men hur coolt vore det inte om du kom ihåg allihop och kunde recitera allt om några år? :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela