My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Your song

Publicerad 2008-10-12 11:29:08 i Allmänt,

I hope you don't mind
I hope you don't mind that I put down in words
How wonderful life is while you're in the world


Både björk- och asplöven har blivit helt gula nu. De lyser verkligen när solen skiner på dem. Himlen är fortfarande klarblå, vilket bara gör allting ännu vackrare. Jag skulle vilja gå ut på en promenad, och bara titta, känna och lyssna. Njuta av naturen och dess beauty. Men det har jag dessvärre inte tid med.

Vid den här tiden på året brukar jag inte må såhär bra. Men tack vare att solen är framme större delen av tiden blir inte kontrasten mellan sommaren och den kommande vintern lika stor. Och även fast det är mörkt ute när jag går upp på morgonen, så kommer oftast solen fram under dagen, och det gör mig så lycklig. Det märks verkligen skillnad på hur jag mår och hur höstvädret är, konstigt nog. Om det är som idag; lysnade löv i hösten alla färger och klarblå himmel, då vill jag bara ut och hoppa runt, kram om hela världen. Men om det är blött, kallt, mörkt och grått, då vill jag bara regna bort, precis som molnen.

Nu måste jag börja jobba. Har alldeles för myket att göra egentligen för att sitta här och uttrycka mig.

Kommentarer

Postat av: Isabel U

Publicerad 2008-10-13 16:35:28

Pappa kallar det ta-självmord-väder. Behöver nog inte förklaras vidare ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela