My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Skolans jävla policy.

Publicerad 2008-09-30 11:38:54 i Allmänt,

Susanna kom häromveckan och sa att man fick läsa hemspråk utöver de 2500 poäng man läser i skolan. Och eftersom jag redan fyllt alla mina individuella val blev jag jätteglad, för jag behöver ju läsa finska. Så jag pratade med mamma som sa att såklart jag ska släsa finska om jag får det. 
 
Och så går jag till Mattias (bitr. rektor) för att prata om det och då får jag tydligen inte läsa det, trots att det står på skolverkets hemsida att man får läsa det som utökad studieplan. Skolan har tydligen bestämt att man får inte läsa mer än 2500 poäng. Och jag får heller inte hoppa in i kursen nästa år i mån av plats, eftersom det inte är skolan som anordnar språket, utan Kungsholmen.

Alltså. Vadfan är problemet. Det är en kurs. Okej att skolan inte vill att alla amitiösa elever som finns här ska läsa 3000 poäng, för det skulle inte gå ihop, men om det är hemspråk. Då borde de ju ändå göra ett undantag från skolans jävla policy. Jävla cp.

Kommentarer

Postat av: Huvv.

Publicerad 2008-09-30 12:51:55

Men vad fittigt!!!!

Postat av: Simon-kun

Publicerad 2008-09-30 17:46:29

Det sög ju. :(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela