My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Skolk

Publicerad 2008-09-03 08:39:53 i Allmänt,

Idag har jag ingen bild och ingen svenska, vilket betyder håltimme på drygt fem timmar.

Så när mamma skulle väcka mig mumlade jag nåt och vägrade att gå upp. Tänkte skita i dagen helt och hållet. Trots att sista lektionen är kultur- och idéhistoria vilket är ett underbart ämne med Mats som lärare.

Jag lyssnade en stund på Vem ska trösta Knyttet? och sedan kom Walle och pratade lite med mig. Mamma ringde och frågade vad som var fel och det kunde jag ju förstås inte sätta fingret på. Dagen var bara bajs och förstörd från det ögonblicket jag vaknade (i själva verket förstördes den redan igår). Hur förklarar man det för sin mamma?

Hon sa i alla fall att jag var tvungen att prata om min mentor om det här, eftersom jag inte var sjuk och inte sjukanmäld. Då sa jag bara helt kallt: "Ja, annars kallas det ju för skolk." OCh det är ju precis vad det är. Hon skrattade lite och gav sig men sa att jag skulle gå på kulturhistorian i alla fall.

Vi får se.

...

Och grattis på födelsedagen Ruffsi. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela