My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Plötslig start

Publicerad 2009-04-14 22:23:26 i Allmänt,

Det var en hemsk första skoldag idag. Inte för att det var otrevligt på något sätt, utan för att jag helt plötsligt bara utsattes för en massa stress och nervositet. Jag orkar inte berätta om allt, eftersom jag helst släpper det så mitt arma huvud kan få ro igen.

Jag hade rakt hår idag också. Det kändes lite konstigt, men bra. Jag skulle vilja ha rakt hår, det är så lätthanterat. Varja, en tjej i skolan, hade först inte känns igen mig utan trott att det var min syster som var där när hon sett mig på håll. Haha.

Mamma kom hem med en liten resevattenkokare som hon hittat på rea idag, på PC City. Helt underbar liten sak, som har en speciell skåra för sladden, och dessutom innehåller två muggar som man plockar ur då man ska använda den. Tnk om allt var lika smart funtat som den där lilla prylen? 

Det är så mycket jag borde ta tag i. 100-poängs projektet och hela den biten med Tanzania och musikalen och tänka hit och tänka dit. Sedan bildprojektet, som vi tydligen bara har sju lektioner kvar till. Det är det som stressar mig mest och tar mest tid. Därutöver tillkommer ju allt annat arbete, inte bara i skolan utan överallt.

Så istället för att göra någonting av nytta, som exempelvis bara lyssna igenom låtarna jag ska göra på auditionen om exakt en vecka (som i sig inte är alls ansträngande), sätter jag mig och lyssnar på Coldplay, skirver ett blogginlägg och tittar på medan Walle packar upp sin nya datorskärm. Riktigt givande, med andra ord (notera ironin).

Det blir bara till att invänta helgen och alla dess tillställningar. Med lätt huvudvärk och Strawberry swing i öronen. Och Walle som sjunger till medan han blandar saft.

Jag tror jag ska läsa ut En himmel för Elliott ikväll. Och kanske sticka lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela