My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Idol 2009

Publicerad 2009-04-26 22:14:50 i Allmänt,

Efter att ha haft mormor pch Pelle på middag i fredags sprang jag, fullt påbylsad med långkalsonger och annat varmt, iväg till Globen för att göra sällskap med Emma som köade till Idol. Hon hade fått sällskap av Emma (även kallad Doris, haha) och två killar från Ljungby vid namn Joakim och Daniel. För att göra er uppmärksamma om hur långt bort Lungby ligger kan jag säga att det är närmade till Malmö än hit. Så vi var mäkta imponerade av att de var här. Emmas föräldrar hade dessutom tagit med sig mackor och varm choklad så de hamnade ju i världens guldgruva med varma filtar och trevligt sällskap. Dessutom gjorde vi saällskap med två tjejer, som jag inte längre minns namnet på. Tyvärr lyckades Emma (Doris) stuka foten under en av våra promenader och fick åka hem. Förhoppningsvis mär hon bättre nu.

Människorna runt omkring oss hade självklart tagit med sig diverse gitarrer som de satt och plinkade på. Tyvärr verkade det som de bara kunde ungefär fem låtar, och bland dem var favoriterna Halleluja och I'm Yours. Tillslut riggade, till vår lättnad, de jävlarna upp ett tält mellan oss och dem, som en fin ljudbarriär. Då blev det tystare.

Sedan på morgonkvisten kom en Helena, som varit med tidigare i Idol, och hoppade in med oss i kön. Riktigt riktigt kul tjej. Hon tyckte jag var en cooling som stod först i kön till Idol, köade hela ntten, för att sedan åka till Ikea! (För jag var ju inte där för att söka, absolut inte. Jag var ju där för Emmas skull, för att sedan åka till Ikea med Jessica.) Så jag lämnade trion (Idol-Emma, Idol-Danne och Idol-Jocke) strax innan elva när vi varit med i inspringet och en del annant de behövde inför tv. Tyvärr mådde Emma inge vidare under dagen.

På Ikea sprang jag och Jessica runt som små barn och testsatt fotöljer, funderade kring inredning och annat som hör hemmet till. Jessica köpte endast en anslagstavla medan jag, utöver det vanliga (vilket är servetter och ljus), både glas och en liten gosdjurskanin. Hon fick heta Melani. Därefter gick vi över till Ica och köpte glass, och satte oss ute i solen på en kulle för att äta dessa. När jag slutligen kom hem däckade jag nästan direkt, med planer om att sova två timmar och sedan gå upp för att äta och plugga. Men efter fyra timmar kom mamma och väckte mig, och då var mitt alarm inte längre på (antagligen avstängt i sömnen) så jag gick upp och stekte två ägg. Därefter mera sömn.

Totalt sov jag 18 timmar. Arton timmar. Eller aderton som pappa säger.

---

Fick ett sms från HuvaN:
"Guds bästa gåva till mänskligheten: mjölk."
Ahh, tänker jag då, hon dricker o'boy. Så kommer nästa sms:
"Fast kakakobönan är inte heller så illa pinkat det heller."
Konversationen som följde handlade om majs och popcorn och hon påstod att popcorn i sig inte var en gåva från gud. Men vi kom tillsist fram till att eftersom popcorn kom från majs så var det en two-in-one gåva från gud. Som ett Kinderägg. Surprize-funktionen.

Fin konversation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela