My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Lördag

Publicerad 2009-08-01 21:15:02 i Allmänt,

Istället tog jag på mig stövlarna och en schal, tog en burk ur diskstället, och gick ut i skogen. Jag plockade bukren full med blåbär i en rasande fast, inte alls likt mig. Ringrarna färgades snabbt mörkt lila och i burken hamnade ideligen blad och småkryp jag fick plocka upp. Myggornas närvaro, som annars alltid irriterar mig något enorm, kändes nästan betryggande i den annars knäpptysta skogen. Tillslut blev kallluften och min hosta så goda vänner så jag var tvungen att retirera in i värmen igen.

Jag hatar den här känslan. Att ha så mycket att berätta. Jag inte vet var jag ska börja. Eller hur jag ska börja. Eller om jag kanske inte alls ska börja, utan bara låta det vara? Nej, det går inte. Jag får låta det vara ett tag. Jag har för mycket att göra och tänka på för att jag ska kunna få ordning på allting i mitt lilla huvud så ni kan förstå det.

Visste ni att om man äter mycket blåbär blir bajset svart?

---

Billie the Vision & the Dancers - Ghost

I don't believe in ghosts
but there's a ghost under my bed.
He keeps me awake at night
and he scares the shit out of me.
He said, "I'm here to keep you worried
and I'm here to fight you.
I'm here to make you cry.
I'm a ghost so I got the right to."

He makes my body cold
and he makes my body shiver
and he demands so much from me
and I cannot deliver.

"You belong to me now, Pablo.
No matter what they say.
So don't keep beggin' me to leave you, Pablo.
'Cause I'm here to stay.
And I'm gonna get you, Pablo, somehow.
I'm gonna mess your mind up.
I'm gonna pump in death in you.
And I'm gonna break you slowly."

Once in a while when I fall asleep
then he comes to me in nightmares,
"you cannot escape from,
I'm a demon you got to deal with."
I don't expect any love from you
but could you leave me alone for a while?
Am I the only one around
who deserves the presence of demons?

"You belong to me now, Pablo.
No matter what they say.
So don't keep beggin' me to leave you, Pablo,
'Cause I'm here to stay.
I'm gonna get you, Pablo, somehow.
I'm gonna mess your mind up.
I'm gonna pump in death in you,
I'm gonna break you slowly."


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela