My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Måndag

Publicerad 2009-08-10 23:03:36 i Allmänt,



Nu har vi äntligen målat utbyggnaden! Inte fönsterfodren, men väggarna, alltså allt det som ska tjäras. Så ni förstår vilket jobb, när det är tjära vi snackar om. Värma å blanda ut med linolja och t-röd. Luktar gör det också. Känns som om jag aldrig kommer bli kvitt den där tjärlukten. Några riktigt fina fläckar fick både jag och Emma dessutom under arbetets gång, som inte riktigt gick bort med t-röden.

Fjärilarna flög för övrigt runt i trädgården hela dagen och jag sprang runt som en dåre för att fånga dem på bild. Men jag lyckades!

Som ni vet kan ju tjejer göra flera saker samtidigt. De är mästare på det. Men pappa kom på nackdelen med det hela. Det började med att mamma fick en aborre på kroken, vilket hon tyckte va väldigt spännande. Pappa funderade över varför tjejer inte fiskar, och då kom han på det: De kan inte koncentrera sig på en sak i taget. Ja, så nu vet ni tjejer hur det egentligen ligger till. Vi är mästare på att göra flera saker samtidigt, men när det väl gäller en enda sak, då kör det ihop sig. Känns det igen?

Dessutom har jag nu städat i mitt rum, så man ser faktiskt golvet! Mamma tyckte helt enkelt det blev för mycket med alla resväskor och kläder som övermannat mitt rum. Man kan ju undra varför?


(Före, respektive efter. Tyvärr saknas zebramattan på bilden.)

Men! Jag såg en film idag med Emma som jag starkt kan rekommendera. Boy A heter den. Otroligt vacker. Handlar om band mellan människor, att våga och att släppa taget. Sevärd!

Nu blev det ju ändå ett relativt långt inlägg. Det är inte ofta det händer känns det som. Det beror nog på två saker tror jag. Dels att jag aldrig orkar skriva så långt och ingående oftast, utan det blir något abstrakt som ingen annan än jag själv egentligen förstår vad det syftar på. Men sedan också det att om man går in på en blogg och ser ett aslångt inlägg, då orkar man ju inte riktigt läsa det. Det är precis som när man läser tidningen på tunnelbanan. Man bläddrar igenom och kollar rubrikerna, för att komma till slutat och serierna, för att få något med mindre text att läsa. Men när man väl fått fram sidan ser man att till och med serierna har för mycket text. Då skippar man ju helt dem också för att man inte orkar läsa.

Oj, nu blev det visst värsta analysen. Bäst jag lägger av innan jag hittar något annat att predika om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela