My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Fredag

Publicerad 2009-12-11 11:26:04 i Allmänt,

När det ljusnade i morse insåg jag att himlen var blå. Det känns som att det var flera veckor sedan solen visade sig. Det är häftigt hur mycket solen faktiskt påverkar mitt humör och hur jag mår. Just nu mår jag hur bra som helst, trots att jag inte har något driv alls att jobba, och egenligen borde vara ganska sur över det. Men den senaste halvtimmen har jag spenderat framför fönstret med att titta på den den lysande byggnaden på andra sidan Jarlaparken. En faktastiskt syn.

Igår däremot hade jag ett jävla driv. Jag gick upp med tuppen, åkte till ByggOle till klockan sju för att köpa lite trä, var i skolan vid åttatiden och började planera och bygga en modell. Väl hemma på kvällen hade jag både hunnit bygga klart modellen och ta en powernap, fika med Frida, dansa två lektioner (stepp och jazz) och dessutom spela lite piano. Tänk om alla dagar kunde vara så pass produktiva?

Hittills har jag bara gjort en mindmap på min anslagstavla och lite skisser. Bäst jag tillbaka upp till formsalen och gör någonting mer inna jag åker till min pianolektion. Jag har visserligen en hög bilder kvar att redigera, men det lär jag ägna eftermiddagen åt.

Jag har i princip bosatt mig i formsalen nu. Jag har till och med inrett med en liten powernaphörna med madreasser och en kudde. Det har blivit riktigt hemtrevligt.



(bilden är från projektet vi hade i våras på Löjtnantsgården)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela