My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Måndag

Publicerad 2009-12-07 22:44:44 i Allmänt,

Det bästa med en blogg är att man kan gå tillbaka i tiden med endast ett klick, och se vad som hände för exakt ett år sedan. Då var EOS-en i full gång och vi hade precis börjat spåna fram idéer till vår föreställning. Och jag läste om saker som jag egentligen har glömt, men som kommer till ytan igen då jag får läsa min egna ord som beskriver händelsen.

Jag gillar verkligen min blogg, för den känns som jag. Och det tror jag är viktigt. Men det ligger väl en hel del i att jag bara skriver när jag känner att jag har något att dela med mig av, något som inte bara är dagens outfit eller "idag köpte jag den här kjolen". Sedan att jag i snitt har ungefär 5-6 läsare per dag, det gör mig ingen större skillnad. Att folk läser det jag skriver gör mig förstås väldigt glad, eftersom det då betyder att jag faktiskt når ut till någon med mina tankar. Men att lägga ner tid på att "ragga lärare", det känns så otroligt onödigt.

Frågan är ju egentligen vad som gör att, ja, säg Kenzas blogg, har blivit så himla populär? Är det för att hon är snygg, för att hon har en massa tävlingar eller bara för att hon skriver bra? Ja, man kan ju undra. Bloggtrenden i sig har ju expanderat något så enormt på sistonde.

Nu inser jag att det var egenligen inte det här jag ville prata om, utan temat till mitt projekt som jag slutligen valt. Men det får jag väl vänta med tills i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela