My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Onsdag

Publicerad 2009-12-23 18:51:23 i Allmänt,

Nu blir det här inlägget väldigt hastigt och lustigt, i och med att vi åker till Finland om en knapp halvtimme. Egentligen hade jag verkligen tänkt ägna tid åt att skriva det här, för det känns som att jag har så mycket att skriva om allt som hänt sedan skolavslutningen.

Alla springer runt som galningar här hemma för att hinna packa allt, så vi ska komma iväg till båten i tid. Jag är själva verket rätt lugn. Jag har strykit allt som stog på min kom-ihåg-lapp, så vad jag vet har jag allting med mig. Men det lär väl visa sig till slut att jag glömt något viktigt ändå.

I vilket fall som helst var vi på Strömstugan i helgen och byggde köksskåp och eldade. Kallt som fan var det, hela minus 25 grader celcius. Men kylan gör bara att allting blir ännu vackrare. Rimfrosten låg tjock på varenda kvadratmillimeter av världen, snön knastrade under fötterna och i golvhöjd inne i stugan blev det nog aldrig mer än 6 grader varmt. En fantastiskt helg.

Tyvärr hinner jag nu inte skriva mer än såhär. Pappa har precis satt på musik, så städandet ska gå lite snabbare. Mark Knopfler.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela