My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Tisdag

Publicerad 2009-12-15 18:37:31 i Allmänt,

Idag har det varit snöyra hela dagen! Trots att skolan skickade ut ett mass-sms till alla skolans elever, gick årets snöbollskrig av stapeln mot Norra Real vid halv tolv. Det resulterade i att man bunkrade upp lager med färdiggjorda snöbollar och beslagtog och brände Norras flagga. Tillslut fick lärarna ställa sig vid dörrarna för att hindra eleverna för att komma ut ur skolan och fortsätta kriget. Men ett par stycken lyckades tots allt ta sig ut ändå.

Jag har ägnat min dag åt att bygga vidare på min installation, som faktiskt har börjat bli någonting på riktigt nu. Det ska bli kul när den blir klar i morgon och jag kan börja testa hur jag ska ha bilderna.

På hemvägen åkte jag via Fredells, som innebar en liten promenad i stormen, för att köpa mer snöre till projektarbetet, vilket slutade med att jag missade bussen. Så jag åkte tillbaka en station för att pricka motorvägsbussen. En bit efter motorvägen är det en jättelång backe som bussen måste ta sig upp för, vilket alltid brukar bli svårt när det är mycket snö. Idag gick det extremt långsamt, så långsamt att jag började undra om vi skulle behöva gå ur bussen för att minska på tyngden. Efter ett par minuter kom bussen ändå över krönet, och alla som satt där inne började applådera för fullt.

Väl hemma hade det kommit säkert 20 cm snö. Jag bestämde mig för att skotta trappan vid dörren, och kanske skotta fram till grinden i morgonbitti innan jag går till skolan. Det blir en fin workout.

Nyss kom mamma hem med ett spännande paket som innehåller dagens måltid. Det blir bläckfisk till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela