My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Torsdagsyra

Publicerad 2009-12-17 12:01:53 i Allmänt,

Snön fortsätter att falla. Blåsten tar den med sig och brer ut den över landet, så allting är täckt av det vita kalla täcket. Igårkväll när jag var påväg till bussen blåste det och snöade hur mycket som helst. En bil stannade bredvid mig och en tjej öppnade dörren för att fråga vart jag skulle. Slussen, sa jag. Så er bjöd de mig skjuts till Ektorp, vilket jag blev oändligt tacksam för, eftersom bussarna antagligen inte kunde ta sig fram längre. Men det var lite läskigt, för på vissa bitar av vägen var det så stormigt så man såg endast en och en halv meter framför bilen. Snacka om snöstorm!

Nu på morgonen har jag inte gjort speciellt mycket på projektet. Ungefär ingenting skulle jag vilja påstå. Jag har suttit i massagestolen, sovit i 40 minuter.. Nu håller jag på och kollar på The Snowman, som är en helt fantastiskt film. Blir lika varm inombords varje gång jag kollar på den.

Så för er som läser det här, ta er verkligen tid nu och titta på filmen. Den är bara ungefär 25 minuter lång. Jag lovar att ni kommer känna er bättre till mods efteråt, även om den är lite sorglig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela