My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Flygeln

Publicerad 2009-01-17 16:37:31 i Allmänt,

Vi var nyss inne på Konserthuset och tittade på hur vi skulle göra med talet och microfoner och så. När vi kom dit höll de som bäst på och dukade i Grünewaldsalen, där vi ska dinera. Det kommer verkligen bli jättefint! Det visade sig i alla fall att vi ska få ha headsets på oss. Och inte vilka headsets om helst, utan sådana riktiga, som man använder på teatern. Pappa sa ungefär såhär:
-  Jag har aldrig haft en så fin headset på mig. Det är liksom sådana som operasångare har!

Mitt under talet ska jag spela en bit ur Valse Lente, av Oskar Merikanto, på piano. Och vad står inte på scenen om den maffigaste av flyglar någonsin jag sett! (Den var så stor så att den precis och precis skulle få plats i walles rum, som är ganska stort.) Och ljudet ännu där till! Jag ville inte sluta spela! Det var helt underbart. Jag skulle bara kunna sitta med flygeln, i flera timmar, och njuta och spela spela spela. Utan att någon störde. Och bara ta i från tårna. Det ska sannerligen bli ett sant nöje att få spela på den ikväll.

Nu börjar det bli dags att göra sig i ordning. Jag hoppas allt går bra under kvällen och så. Jag återkommer senare med detaljer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela