My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Tiuhti och Viuhti

Publicerad 2009-01-28 21:52:08 i Allmänt,

Jag ringde just till pappa och sa följade:
-  Vi ska köra bil i helgen!
För nu har jag äntligen fått mitt körkortstillstånd! Mamma hade nämligen visst glömt att betala avgiften för själva licensen, och bara betalat för handledarna. Men nu! Nufan blir det bilkörning!

HuvaN ringde just också och berättade att hon hade fått brev från Tomten! Hon hade fått två små pussel tydligen. Vi skrev ju som ni vet (för er som sett bilderna på fejjan) brev till honom när vi var på Junibacken innan jul, och då stod det att han lovade att svara. Så nu väntar jag på det röda brevet från Tomten!

Mitt under samtalet skrattade mama och sa:
-  Ni är nog de mest barnsliga personerna i hela världen.
Inte nog med att vi skrivit brev till Tomten. Jag tittade dessutom just på en av mina Mumin-filmer, i ett försök att göra mig själv lite glad. Jag tittade på Trollkarlens hemlighet, ni vet den med Tiuhti och Vuihti (Tofslan och Vifslan på svenska) som hittar kungsrubinen och blir försöljda av Mårran.

Inte nog med det! När jag letade i posten efter mitt eget brev från Tomten (som tyvärr inte fanns där) hittade jag brevet från Transport Styrelsen om körkortstillståndet.

Så tillslut blev den hemska eftermiddagen en riktigt bra kväll! Nu tänkte jag faktiskt gå och lägga mig också! Visserligen ska jag ju ringa Mill, vilket antagligen kommer ta sitt lilla tag. Men jag kommer i alla fall ligga i sängen vid tio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela