My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Lika lugn som floden

Publicerad 2009-01-13 23:36:34 i Allmänt,



En flod kan aldrig vara samma flod
För den är alltid på väg någonstans
Och vattnet bryts i ständigt nya vågor
Men människor kan inte leva så
Har aldrig samma chans
Vi söker svar på livets stora frågor

Floden har sin egen väg
jag vill se var floden har sin väg
Vill följa med
Floden har sitt eget liv
Och där den är
Flyger fågeln fri
Och jag vill se
Drömmen som jag fått en gång
Om floden har den i sin sång
För mig
Väntar på mig

Och drömmen finns bland skogens träd
Och vatten fallet gömmer den
Jag vet den lever starkt i allt omkring mig
Och hur ska jag väl nånsin kunna lämna friheten
Hur lämnar man den dröm man har inom sig

Floden har sitt eget liv
Floden har sitt eget liv
En evig ström
Floden har sin egen sång
Jag har min dröm
Ut mot öppet hav
Där finns min dröm
Och nu vill jag fånga den
Floden är med friheten
Floden är med friheten

Kommentarer

Postat av: Huvan

Publicerad 2009-01-14 11:13:34

Hur högt orkar trädet att nå?

Om du fäller den, vem kan svara då?



Och du hör nog aldrig vargen

Under månens ljus

Får vilken färg vi än har på vår kind

Måste sjunga högt med bergnes alla röster

Måste måla allt med färger i en vind

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela