My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Idag fick världen ett nytt överhuvud

Publicerad 2009-01-20 23:43:17 i Allmänt,



Idag, klockan 12:00 (18:00 svensk tid), blev Barack Obama USAs nye president. Jag och Walle åt middag nere på Udden och tittade därefter på direktsändningen av hans ed. Därefter höll han ett 20 minuter långt tal som avslutades med: God bless you, and God bless America.
Se hela sändningen: http://www.youtube.com/watch?v=VjnygQ02aW4

---

Jag satt faktiskt och räknade hela nio uppgifter matte idag! Och på kuppen hittade jag ett fel i facit. Där var det en uppgift om antalet fågelarter per km2 på några öar och blablabla (vart är ju oviktigt). Frågan var i alla fall: "På hur många km2 kan man finna fler än 100 fågelarter?" Mitt svar var 11 057 km2. I facit stod det "över 10 000". Jag var självklart tvungen att dubbelkolla detta eftersom mitt svar trots allt var 1 057 km2 större. Så jag räknade ut hur många fågelarter det skulle finnas på 10 001 km2, vilket blev 99,1. Och det är ju inte över 100! Så då kände jag mig väldigt stolt. Haha. Jag ska säga det till Fredrik på torsdag. Då kommer han tycka jag är duktig. :D (notera att jag räknade matte två dagar innan lektionen!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela