My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Val?

Publicerad 2009-01-29 13:27:30 i Allmänt,

Nu hade vi precis möte med Mattias Bertilsson om valen inför trean. Och herregud vilket jobb. Det finns hur mycket kurser som helst som jag vill läsa, men jag har inga individuella val-poäng kvar att välja för. Utökad studieplan kan man ansöka, men det beviljas endast för att få behörighet eller för att få meritpoäng för att kunna komma in på den utbildningna man vill söka efter gymnasiet. Sedan finns ju alternativet att hoppa på kurser i mån av plats i början av trean. Det hade jag tänkt göra med Kör A-kursen ia alla fall.

Vad vill jag göra efter gymnasiet? Jag har ingen aning. Jag har funderat på allt. Arkitekt, lärare, cilivingenjör.. silversmed. En sak är säker ia alla fall. Jag vill jobba praktiskt och lösa problem.

Gud vad det här är svårt. Det känns ju som att jag måste välja rätt utbildning från början, för alla de jag skulle kunna tänka mig stäcker sig över så många år. Jag vill ju inte spendera hela mitt liv på att plugga till något speciellt. Tänk om jag kommer på att jag inte längre vill bli det jag pluggar till? 

Eller ska jag istället satsa på att plugga utomlands?

Jag tänkte i alla fall gå till Mattias och prata lite om utökad studieplan, tekniskt basår och allt det där. Vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela