My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Första riktiga sommarlovsdagen

Publicerad 2009-06-15 22:32:01 i Allmänt,

Det har varit mulet hur länge som helst och nu regnat i ungefät två dygn i sträck. Men idag kom solen äntligen fram! Inte för att den var framme speciellt länge, med det räckte för att få mig på lite bättre humör när jag var påväg hem från jobbet med extremt ont i fötterna. Det blev en extremt lång dag för att vara den första. Men kul var det! Fick till och med redan ett smeknamn av en av killarna som jobbar där: Tussen. Han tyckte jag var så mini när jag har ett år kvar på gymnasiet.

Walle och jag lagade potatis- och purjolökssoppa idag till middag. Mamma och pappa är ju uppe på Strömstugan och mamma kommer hem först på tisdagkväll, så det blir en del egen matlagning. I morgon kommer matkassarna från Middagsfrid, så då slipper vi handla utan vi lagar något av recepten därifrån. Dessutom är pengarna vi fick slut efter dagens handling.

På torsdag kommer Jessica hem från Spanien. Jag funderar på att våldgästa henne efter jag klätt majstången vid Ringparken. Jag vet inte om henne föräldrar kommer gilla det, men det skiter jag faktiskt fullständigt i.

Och nu borde jag egentligen ligga och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela