My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Inte riktigt

Publicerad 2009-03-15 00:33:00 i Allmänt,

De senaste två dagarna har jag blivit helt fullproppad, rent av beskjuten, med intryck. Det ena än värre än det andra. Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen längre. Jag hinner inte smälta allting. Inte samtidigt.

Jag sov ju hos Mill igår, och vi diskuterade det här med att tiden går så fort. Hon sa att hon konstaterat att det är för att det händer så mycket saker hela tiden. Och det är ju sant. Om det händer mycket, går tiden fortare, och då hinner man inte ägna tanke åt varje grej eftersom det hela tiden dyker upp en ny.

Det är nog därför jag har blivit så förvirrad. Jag hinner inte tänka igenom och förstå allt som händer. Det händer ju nya saker hela tiden, så hur fan skulle det i sådanan fall gå till? Även den minsta lilla grej som händer gör förvånansvärt stor inverkan.

Jag har så jävla mycket jag vill skriva, men samtidigt så jävla lite. Jag vet vad jag vill skriva, men inte vad jag ska skriva. Inte för att ni nu blev så mycket klokare av det... Kanske jag ska försöka mig på att göra en överblickslista över allting? Nej, det skulle inte fungera. (Notera då även att jag faktiskt försökte.)

Äe. Fy faan.

Jag var i alla fall på Dansens Hus med mormor idag, och såg Destruction Song, som är koreograferad av Kenneth Kvarnström. Och det må jag då säga. Perfektion in i minsta detalj. Jag måste även erkänna att jag grät en liten tår någonstans i mitten av föreställningen.



Jag har ont i magen. Dessutom borde jag lägga mig, men det kommer inte hända. Än i alla fall.

Jag orkar liksom inte riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela