My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Just yet

Publicerad 2009-03-08 00:17:20 i Allmänt,

Alltså jag blir så jävla sur för att jag måste bry mig så jävla mycket om allting hela tiden. Fatta hur mycket enklare mitt liv skulle bli om jag bara slutade bry mig! Fatta vad skönt att jag faktiskt skulle få tid att bry mig om mig själv på riktigt?

---

Ni vet ibland orkar man ju inte sköta om gubbarna i The Sims, så då utsätter man dem för diverse katastrofer, för att få känna lite skadeglädje. Tänk om det faktiskt var så, att vi var en utav de där gubbarna, fast i ett gigantiskt spel. Det sitter alltså någon där och fifflar med en, utsätter en för en massa jävla saker som man måste utstå och klura ut. Att det faktiskt är någon, som precis som när vi sitter och spelar The Sims, sitter och önskar oss denna olust till allt. Som sitter där och bara hån ler och njuter av skadeglädjen.

---

How I wish you could see the potential
The potential of you and me
It's like a book elegently bound
But
In a language that you can't read
Just yet

Det är typ en av de vackraste texterna mina öron någonsin hört. Jag önskar någon ville binda en bok om mig.


(Videon saknar introt, eftersom det i sig är halva låten, men eftersom det bara fanns skit på youtube var denna bäst)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela