My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Söndag

Publicerad 2009-03-09 00:02:26 i Allmänt,

För första gången på riktigt riktigt länge känns det som om jag haft en riktigt givande helg. Med lite av varje, måste jag påstå. Och det må jag säga, det händer sannerligen inte ofta. Lite glädje, lite ilska, lite sorg, lite... bilkörning. Jag har till och med räknat matte och pappa har babblat en massa om integraler. Riktigt givande, som sagt. Dessutom har jag skrivit en ansökan om sommarjobb! Det ni!

I morgon är det måndag igen, vilket innebär att jag kommer ha tid att sminka mig ordentligt (eftersom jag har gympa på morgonen, as I told you before). Jag diskuterade detta med gympa måndag morgon med Frida, och hon hatar det tydligen. Jag tycker det är helt underbart. Man får sova länge, slipper göra i sig i ordning och man får sätta på sig mjukisbyxor. I korthet: Gå upp, äta frukost, sätta på sig mjukisbyxor, gå till bussen. Wunderbar. Kan inte bli bättre på en måndag morgon.

Gud, nu låter det som om jag är typ hurtigast i världen och aldrig har en dålig stund. Men anledningen till att helgen blev så givande var att hela den, i sig, var en dålig stund. Men jag kan ju inte säga hej-jag-har-inget-liv-så-jag-sitter-hemma-istället.

Även fast det egenligen är så.




Såhär glad skulle jag vilja vara. Och förhoppningsvis blir jag väl det på tisdag, för då ska jag få kyckling till middag på Udden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela