My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Tillbaka

Publicerad 2009-11-04 14:40:01 i Allmänt,

Att återvända till alla nakna träd och den bitande vinden är ganska skönt. Även om jag, som alla andra, verkligen lider så fort jag måste sätta forten utanför dörren. Men det är det familjära i det som jag gillar, att jag vet redan innan jag kommer hit hur det kommer bli, hurdant vädret kommer vara. Det är rätt fantastiskt att man i ena stunden kan befinna sig på en ö i Indiska oceanen där temperaturen ligger runt 35 grader, och en halvt dygn senare vara tillbaka i 2 gradig blåst med halsduken högt uppdragen.

Resan har varit fantastiskt. Nu när jag väl sitter här känns det helt otroligt att jag befunnit mig så långt bort och tagit så annorlunda saker förgivet, som annars aldrig skulle inträffa här hemma. Exempelvis att priset på varenda vara man köper går att pruta ner minst 15%. Jag vet inte hur jag på bästa sätt kan förklara hela upplevelsen utan att skriva en hel uppsats, för det är verkligen vad jag skulle vilja göra. Vi har hunnit med så otroligt mycket saker så det känns som att vi varit borta mycket mycket längre än vad vi egentligen var. Kvällen då vi nervösa stod på Arlanda känns lika avlägsen som matteprovet vi hade för en dryg månad sedan.

Men en sak är säker. Det här är något jag aldrig kommer att glömma. Barnens små händer i mina, giraffernas ögon då de betraktade oss och försökte avgöra om vi var ett hot eller ej, Stenstadens alla små gränder som var omöjliga att hitta rätt i, den vita sanden, lerhusen som fashinerande nog kunde hålla i 50 år, masaierna och deras små bomas, Rashid och hans lilla affär med träsniderier, vår guide Abud och alla hans skämt.. jag skulle kunna hålla på hur länge som helst.

Men det mest fantastiska är nog att titta på alla bilder jag tagit och faktiskt veta att jag varit där och sett allting. På riktigt. Afrika är en fantastisk världsdel.


Kommentarer

Postat av: Eric @vint

Publicerad 2009-11-05 13:43:09

Hej My! Tack för att du besökt vår hemsida. Priset på vantarna kommer ligga på ett pris på ungefär 80 kronor. Tyvärr kommer vi endast kunna erbjuda dessa 6 modeller det första taget. Besök gärna vår hemsida (www.vint.se) igen då den ständigt uppdateras och fylls med roliga saker :)



/ Eric, Vint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela