My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Tisdag

Publicerad 2009-09-29 17:46:30 i Allmänt,

Det är höst nu på riktigt. När jag gick till bussen vid tio var temperaturen under 10 grader och jag hade vantar på mig. I Jarlaparken blåste löven omkring längs marken och människorna hukade för vinden. Jag pratade med pappa häromdagen, och han sa att snart kommer snön där uppe i Dalarna. Då blir det vackert. Mamma och jag har förrresten köpt ett äppelträd som vi ska åka upp och plantera snart.

Jag ser nästan fram emot att det ska bli kallare så jag kan börja använda min underbara halsduk igen. Tillsammans med min jättefina nya kappa. Och mina blå fårskinnsvantar. Gud vad gullig jag kommer se ut. Okej, nu lät det nästan lite ironiskt. Och skrytigt. Men det var inte min mening.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela