My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Söndag

Publicerad 2009-09-28 00:27:26 i Allmänt,

Söndagsångest. Jaha, det vanliga då.

Jag kollade igenom mina målningar från måleriperioden vi hade förra året i bilden. Helt otroligt hur mycket jag kunde skapa under så kort tid. Sedan om målningarna är bra eller inte är en helt annan sak. Det är själva skapandet i sig som är det viktiga. Ruset.

Jag vet inte om jag riktigt kommer ihåg hur det känns längre. Det där skaparruset, som just då verkar vara det enda viktiga i livet. Det tar liksom död på allt det dåliga. Nu finns det bara dåligt. En mattebok, som bara blir tyngre och tyngre, och vars uppgifter fortfarande inte är räknade. Ett projekthäfte som öppnats för många gånger utan att det föds några idéer. Tavlor som står och samlar damm.

Mamma vill ställa upp alla mina grejer på vinden, så hon slipper ha dem liggandes här i vardagsrummet. Jag vill inte ha dem på vinden. Då blir de ännu mer dammiga. Och nu tänkte jag ju lägga upp bild på en av målningarna, men eftersom uppladdningverktyget inte vill samarbeta får väl det vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela