My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dag 26

Publicerad 2010-01-26 18:30:27 i Allmänt,

Alltså var är du någonstans?
Jag vet inte vad som händer längre.
Med någonting.
Jag behöver dig.

---

Mamma kom hem och sa:
-  Det har hänt något väldigt tråkigt.
Jag blev rädd när hon sa det. Och hon berättade om hur Grann-Janne, mormor och Pelles granne, inte gått att nå under helgen och att polisen senare kommit dit, ringt runt till sjukhusen och undersökt. Sedan visade det sig att han hoppat från Skurubron.

Jag minns att jag såg honom vid bussen för inte allt för länge sedan, men undvikit att gå fram och hälsa. Så jag vet inte när jag sist träffade honom. Men han är en sådan typisk granne, som alltid hälsar med ett glatt "Nämen hej My!", till och med varit med på en del av släktens kräftskivor.

Allting är bara så konstigt. Jag förstår inte.

I varje fall hoppas jag han fått frid nu, eftersom han inte verkade ha det i sitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela