My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Photos

Publicerad 2008-06-17 19:19:54 i Allmänt,

Laddade just in alla mina bilder från mobilen så jag kan rensa den och ha den någorlunda tom till sommaren. Så mycket bilder. Till och med ända från nian, som jag inte har kunnat ta bort. Jag vet inte om jag kommer kunna ta bort dem heller. Blev bara så sjukt sentimental av alla minnen som kom tillbaka och vill bara lägga upp hela högen här eller på bilddagboken. Men jag tror inte att jag orkar. Vet inte om jag vill heller.

Jag fick ett mejl från Peter också. Allt det där känns så otroligt längt bort. Science, Skuru och no-lektionerna. Peter som får vredesutbrott och brottar ner Claes. Någon som råkar spräcka en bägare när vi har en labb. De vita labbrockarna som Peter älskade. De långa sammanfattningarna som man fick kramp i handen av att skriva av.

Tänk om jag glömmer bort allting som hände under nian? Tänk om jag inte klarar av allting och det inte får plats i hjärnan när ala andra intryck kommer in.

Men en sak är säker. Man kan inte komma ihåg någonting man inte tänkt på. Försök själv. Det går inte att minnas något som man tidigare har tänkt på. För i själva verket är minnena tankar som vi har om sakerna som händer. Vi minns händelsen för att vi tänkte något i just det ögonblicket. Och då är det egentligen alltså tanken vi minns.

Men hur gör man för att komma ihåg sina tankar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela