My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Ballett

Publicerad 2008-11-26 23:13:30 i Allmänt,

Var precis på Operan med mormor och Pelle (mormors man) och såg lite modern ballett. Helt fantasktiskt var det! Tre akter, med tre olika koreografer. Wunderbar. Jag hinner tyvärr inte skriva mycket mer, eftersom sängen kallar. Egentligen vill jag inte lägga mig, för det betyder att jag måste gå upp i morgon.


AKT 1- Moving Glass
Koreograf: Nils Christe


 


AKT 2 - Quondam
Koreograf: Sabrina Matthews
Sångsolister: Karin Andersson, Jeanette Ekornåsvåg


   


AKT 3 - Rättika
Koreograf: Mats Ek


 


Lär mer på http://www.operan.se/templates/DatedPage.aspx?id=1600  :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela