My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Dagens

Publicerad 2008-11-20 15:23:37 i Allmänt,

När jag vaknade i morse var det mörkt ute. Nej, det var inte bara mörkt. Det var kolsvart. Ingenting såg man. Och varför ska man då gå upp, om inte ens solen gått upp? Så jag gick på toa och la mig sedan på sängen med knäna uppdragna mot magen i kanske tio minuter för att vänta på att det blev ljusare. Då hade jag redan snoozat alldeles för länge och hade egentligen bråttom. Men jag klarade bara inte av att gå upp när det var så mörkt.

Tillslut var jag ju tvungen att gå upp i alla fall och jag bestämde mig för att "missa" min buss och ta nästa. Då blev det inte lika stressigt. Mamma hade gjort fruktsallad och jag glufsade i mig till frukost. När Walle vaknade gjorde han och jag varm choklad. Men när jag precis värmt min insåg jag att det bara var två minuter kvar tills bussen gick, så jag hällde ner chokladen i en burk, stoppade den i väskan och sprang iväg till bussen.

Dagen var kort, bara två lektioner. Och så mentorstiden. Sedan bestämde jag mig för att åka till mamma jobb, där jag nu sitter. Har lovat att fixa lite med deras webbsida, men borde egentligen göra engelska. Och matte.

I morgon ska vi tydligen ha resource day, och vi i tvåan ska gå på massa föredrag hela dagen om entrepenörskap. Eftermiddagens aktivitet missar jag dock eftersom jag har ACT-kursen (man lär sig medel för att förebygga stress). Men jag funderar nästan på att strunta i hela dagen och vara sjuk. Eller "sjuk". Fast tänk om jag missar värsta intressanta grejerna då? ... Ja. Vi får se hur det blir.

---

Dagens
färg: orange
känsla: varm choklad i magen
plagg: Lynx-flisen
låt: Sum 41 - Look at me
person: Fredrik Backman (matteläraren.. haha)

Kommentarer

Postat av: Jolny

Publicerad 2008-11-20 16:34:27

Det var asljust här i morse när jag vaknade! När sopbilen kom förbi vaknade jag och sen somnade jag inte om förrän 8-9 :S

Det finns för övrigt ett svenskt band som heter A.C.T. :D

Läskigt... min förr-förra chef hette Fredrik Bäckman ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela