My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Kungliga baletten

Publicerad 2009-08-30 16:03:44 i Allmänt,



Igår var jag med mamma i Vitbergsparken och tittade på Kungliga baletten som visade delar ur olika föreställningar, bland annat Rättika. Just den föreställningen har jag sett innan och det är något alldeles speciellt, som de flesta andra av Mats Eks koreografier. Nästa vecka kommer den tydligen tillbaka till Operan, och jag kan starkt rekkomendera att gå och se den.

Ikväll ska jag ha mina första danslektioner för terminen. Det blir dubbeltimme, först balett och sedan jazz. Ska bli så skönt att bara få sträcka ut sig, även om min kropp är sjukt ringrostig.

Är det inte fantastiskt vad man kan förmedla med bara dans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela