My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Focus week - måndag

Publicerad 2009-02-16 16:04:00 i Allmänt,



Så bar det iväg igen. Krulltott hit, och krulltott dit.

Klockan nio mötte jag LisaFisa för att åka till ByggOle. Där hittade vi en perfekt mdf-skiva i restbitarna för att såga ut bitar till vår låda ur. Det hela, tillsammans med en 160cm lång trekantslist blev 118 svenska riksdaler. Riktigt överkomligt alltså (trots att skolan betalar). Det hade förstås blvit dyrare om vi varit tvugna att ta av en ny skiva.

Nöjda och glada köpte vi en nygrillad kyckling på Ica och spatserade hemåt igen. Där geggade vi ihop lite allt möjligt gott till en pastasallad, som vi tog med oss ut till snickarboden för att äta innan vi började jobba. Dock hade vi glömt att börja elda när vi kom hem, så det var svinkallt där inne. Men efter ett par klabbar och lite dansande steg temperaturen tillsist och vi kunde äta i lugn och ro.

Själva lådbygget tänker jag inte gå in på, eftersom det nog kommer att tråka ut er. Här har ni i alla fall lite fina bilder att skratta åt. :D

 
 
 

Och tillsut blev lådan klar! Lisa och jag är helt enkelt sjukt duktiga snickare. Den blev hur snygg som helst. Morgondagens göra blir att slipa, spackla och måla. Riktigt givande arbete måste jag påstå! Höhö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela