My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Fredag den 13e

Publicerad 2009-02-13 12:45:07 i Allmänt,

Idag:
-  är det fredag den 13e
-  flyger HuvaN till Amerikat
-  är jag hemma och sjuk
-  är en tråkig dag då jag borde vara i skolan
-  känner jag mig dålig



Så för att lätta upp stämningen lite i mitt arma huvud satte jag mig vid Macen och klippte ihop en liten trevlig bild av mig och Walle. Inte för att det blev speciellt nogrannt gjort, men lite gladare blev jag i alla fall. Och det var ju det som var hela tanken.

Walle är också hemma idag, som även igår då jag också borde varit hemma. Det känns så dåligt att vara hemma idag. På bildlektionen kommer gamlingarna från Löjtnantsgården på fika och engelskalektionen efter det är den sista innan provet efter lovet. Egentligen skulle jag kunna göra en massa nytta idag, som att skriva på svenskarepotaget, KUHI-hemtentan, plugga till engelska- respektive religionsprovet. Matte kan jag räkna hur mycket som helst. Dessutom har jag tvåböcker jag kan läsa också. Men istället sätter jag mig på min rumpa och gör ingenting, känner mig allmänt bedrövad.

Bedrövligast var det ändå i morse. Då var jag inte säker på om det var värt att stanna hemma eller ej. Självklart hade jag orkat åka till skolan, men jag hade ju inte mått speciellt bra. Dessutom hade det blivit en relativt lång och påfrestande dag, med tanke på att jag har dans direkt efter skolan. Dansen måste jag gå på i vilket fall som helst, för jag kan inte missa fler lektioner.

Det som nästan är värst är att Wilson är kvar i skolan. Jag förstår inte hur jag kunde glömma honom där. Han hade varit perfekt att sitta och göra collage i idag. Men icke! Nu hoppas jag bara att LisaFisa kommer ihåg att ta hem honom åt mig.

Nu vill Walle att jag ska spela Skate2 med honom. Så jag får väl göra det, i brist på annat vettigt att göra.

Jag kanske borde ta en promenad. Och tvinga med Walle.

---

No I don't wanna battle from beginning to end
I don't wanna cycle or recycle revenge
I dont' wanna follow death and all his friends

And in the end
We lie awake
And we dream of making our escape

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela