My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Torsdag

Publicerad 2009-02-12 14:47:14 i Allmänt,

Igår, när jag satt som bäst med feber, såg jag att det idag på mentorstiden stod "Fika: My och Frida" på schemat. Så mamma och jag hjälptes åt att baka en kastrullkaka, med kokos istället för nötter. Kastrullkaka går på en knapp halvtimme, så det var inga problem. I morse när jag gick upp och skulle till skolan (för jag var tvungen att gå på matten) hade mamma lagt ner kakan i en påse i min väska. Min gullemamma. Dessutom insåg jag, när jag tog fram kakan i skolan, att hon lagt upp den på en bit kartong och skurit den färdigt i bitar. Jag måste säga att jag fick en liten tår i mitt öga.

I matsalen kom Peter fram och petade på mig och sa:
-  Varför får jag ingen kram för?
Så jag kramade honom och han fortsatte titta på mig där vi stod vid salladsbordet.
-  Förut frågade du alltid om jag ville ha en kram, och det gör du inte längre. Du har inte gjort det på jättelänge! sa han.
-  Förlåt, svarade jag, jag ska börja göra det igen.
Han fortsatte titta på mig och gjorde en svepande rörelse med handen, för att säga go on.
-  Vill du ha en kram? frågade jag.
-  Ja!
Och han log. Jättestort.

Nu ska jag korta Walle, hämta mitt täcke och titta på en film. Och bara få vara sjuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela