My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Klad liten Myy

Publicerad 2009-02-02 16:16:09 i Allmänt,

Snäll-mamma väckte mig halv sju och undrade om jag inte skulle gå upp. Men icke! Jag somnade om och gick istället upp lite efter sju och satte på mig mjukisbyxorna. Den första lektionen jag har på måndagar är nämligen gympa. Det kan tyckas vara ganska jobbigt, men jag tycker det är underbart. Jag får sova längre, eftersom jag slipper duscha och fixa mig till skoldagen. Det är bara att sätta på sig gympakläder, slänga i sig frukost och gå till bussen.

Gympalektionen hölls av Mårten och Christoffer, och vi spelade basket. I slutet spelade vi en match, i vilken jag gjorde båda målen vårt lag fick. Då kände jag mig riktigt bra! Under lektionen hade jag fått ett sms från Malin, i din dansgrupp. Hon skrev ungefär: Jag ville bara kolla läget, eftersom jag inte sett dig på länge på dansen. Är allt bra? Gullungen. :D

Svenska lektionen flöt på riktigt snabbt, och till lunch serverades det fiskpinnar, aka fiskfriletter. Jag åt hela åtta stycken! På mattelektionen var jag utomordentligt produktiv och gjorde nästan hela matteläxan.

På hemvägen hann jag lämna tillbaka mitt busskort som jag fått från skolan och fick då 610 svenska riksdaler tillbaka. Därefter tog jag motorvägsbussen och hoppade av vid Skuru IP för att gå hem via Bastusjön, trots att jag hade en stog bag med gympakläder och en kasse med skolböcker. Solen var ju faktiskt fortfarande uppe och himlen var oskyldigt blå, som ögon när barnen är små. Att regndroppar faller som tårarna gör, rår inte stjärnonrna för. Jag gick rakt över sjön och kände mig lycklig. Mitt ute på sjön träffade jag Ann och Håkan, min gudmors föräldrar, 60+, som var ute och åkte skidor. Utanför huset träffade jag en av grannarna, Rocky, som stog och funderade. Jag frågade om allt var bra och han sa att han funderade på om han skulle ta bilen eller gå till affären. Jag övertalade honom genast att promenera, eftersom det var helt underbart, vilket han även gjorde.

Väl hemma ville jag inte riktigt gå in, för vädret var så underbart. Riktigt idealiskt vinterväder. Cirkus minus två, lite snö på marken, solen på nedgång och blå himmel som i horisonten skiftar i orange.

Nu, i skrivande stund, sitter jag och lyssnar på Ted Gärdestads Oh, vilken härlig dag. Kan det bli bättre än såhär?

Jo! Ikväll ska jag dansa! Det kommer bli kämpigt, med tanke på att jag missade förra veckans lektion. Men jag ser fram emot det! Dessutom får jag revbensspjäll till middag!

Bara för att jag är så glad så bjuder jag på en bild från den gamla goda tiden!



:D:D:D:D:D

Kommentarer

Postat av: Jolny

Publicerad 2009-02-02 16:58:13

Gamla goda tiden? Det där är väl typ... 2-3 år sen eller? :D :D :D :D

Postat av: Maxi

Publicerad 2009-02-02 20:07:41

vädret e ju skit jobbigt =P

snö och kallt

man kan inte ha snygga skor på sig och fryser hela tiden...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela