My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Vi väljer, och vi dör

Publicerad 2009-01-18 23:04:08 i Allmänt,

Jag vill ha sol. För jag mår så dåligt när det är mörkt.
Och ändå så älskar jag mörker. För det är så tyst.

I morgon är det måndag. Vilket betyder att jag förhoppningsvis får träffa Elin som kommit hem från Thailand. Det ska bli trevligt. Sedan börjar dansen i morgon också. Det blir bra, men det känns lite jobbigt med tanke på att jag inte tränat på tre veckor.

Jag borde egentligen sova. As usual. Men jag har ingen lust. Jag vill inte ha i morgon. Känns lite hemskt att säga, men jag orkar verkligen inte. Så jag väljer att inte sova. Som vilket annat val som helst. Som att gå till skolan varje mogron, som att borsta tänderna, som att skriva ett sms. Allt jag gör är val. Jag gör ingenting annat i livet egentligen. Jag väljer ju att inte göra matteläxan, eller att inte träna på lovet. Jag väljer att sminka mig, vattna min blomma och klä mig varmt.

Tänk om jag istället skulle välja att göra ingenting? För det är ju också ett val.
Som en av dikterna till svenskan:

Det enda vi gör:
Vi väljer,
och vi dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela