My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Careful where you stand

Publicerad 2009-03-09 22:40:46 i Allmänt,

Nyss hemkommen från dansen. Istället för att äta något bra tjockar jag i mig lite chips. Inte bra. Men vafan. Jag måste ju ersätta lite av det borttränade fettet?

Vi får i alla fall inte kycklig i morgon på Udden, utan någon slags köttbit som Pelle köpt. Så det blir nog bra i alla fall. Sedan ska jag ju få sova där, vilket betyder att jag kan titta på Lejonkungen innan jag får och lägger mig. Fan, kom just på att det ju är House i morgon.. Ingen Lejonkungen då. Men jag slipper i alla fall plugga eftersom jag har ledigt på onsdag. Hela dagen (förutom då jag ska träffa Elsa, spela piano och möjligtvis träna) ska jag ägna till plugg. Och det känns riktigt bra faktiskt. Dessutom kommer jag, as usual på Udden och i Öjarn, äta en riktig frukost med ägg och mackor.

Ja, så lite saker har jag allt att glädja mig åt, även fast de inte är så många och av så stor betydelse. Men vad bryr ni er om det egentligen?

Nej, nu borde jag sova. Sedan i morgon komer Elin hit och äter frukost. Det ska bli trevligt. :) (Orkar inte dra historien varför, haha)

---



Pappa kom till mig igår med en Kalle Anka-tidning på finsk Åbodialekt (Turun murteel). Går inte att förstå så mycket. Det finns till och med en ordlista i början för att "vanligt" folk ska förstå. Det finns tydligen också en för Helsingforsdialekt, och det är fan ännu värre. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela