My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Kroki

Publicerad 2009-03-04 18:45:55 i Allmänt,

Vi hade kroki idag på bildlektionen, som även igår, vilket jag aldrig gjort förut. Idag var den en kvinnlig modell, med rätt päronformad överkropp och mycket kurvor. Igår hade vi en manlig modell, och det måste jag säga var rätt tråkigt. Det är mycket roligare med former, bubblor och kurvor. Med den manliga modellen blev det mest samma sak hela tiden, enformigt helt enkelt. Det kändes även som att den kvinnliga modellen var mer etablerad som krokimodell, och Åsa (läraren) sa att hon var faktiskt väldigt uppskattad av många konstnärer.

Kroki kan ju tänkas vara ganska.. pinsamt, kan många tycka. Jag funderade på innan gårdagens lektion, och det var nog lite pinsamt till en början tyckte många, speciellt när det var en manlig modell. Men det släppte ganska snabbt.

Jag hoppas vi får en kvinnlig modell på fredagens lektion.



Så nu tänkte jag faktiskt bjuda på några av skisserna jag gjorde, både extremt dåliga och extremt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela