My pieces, my entirety

Du vet inte vad du har innan du förlorar det

Mörker

Publicerad 2009-03-30 00:12:23 i Allmänt,

Jag gillar mörker. För det får en att ägna sig åt bara sig själv, eftersom man inte ser något annat. Det är nog kanske det som skrämmer folk med mörker, att de faktiskt ser sig själv och inte allt annat. De är så vana vid allt runt omkring en, som är en den av dem. Men i mörker försvinner allt, förutom en själv.

Igår var det Earth Hour. Självklart hade vi släckt med hela huset och vi satt med tända ljus och fotogenlampor. Walle hade en kompis här och de satt och spelade Yatsy, samtidigt som jag, Jessica och Mill festade på morötter och dip i mörkret. Det irriterar mig något enormt att Stockholms stad valde att inte medverka. Kungen och Globen släckte ju ner. Till och med MatÖppet i Ektorp hade stängt för Earth Hour! Visst, det kanske inte göra en sådär huge skillnad för energiförbrukningen eftersom det bara är en timme, men det är det symboliska vi är ute efter.

Här är i alla fall lite bilder från Aftonbladet från igår. Häftigt!







Nu har jag ju som vanligt ungefär fem saker till jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om. Exempelvis Bounce, vars föreställning (Caution) jag även såg igår. Otrolig. Helt jävla amazing, om man får uttrycka det så.

Dessutom har jag lyckats se två filmer i helgen: Crash och Memento. Båda två var stört jävla bra, men också jävligt komplicerade. Rekommenderas att se!

Nu är det bara en vecka kvar till lovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My

Här skriver jag om allt och inget. Ibland mycket, ibland lite. Ibland inget alls.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela